به نام خالق هستی

آزمون عملکردی درس ریاضی پایه ی چهارم                                                   نام و نام خانوادگی:

هدف یادگیری: آشنایی با نوشتن و خواندن اعداد                                               تاریخ:

شواهد و ملاک های یادگیری

1-    بتواند جایگاه رقم را در اعداد و ارزش مکانی آن ها را تشخیص دهد.

2-    بتواند رابطه بین ارزش رقم ها را در جدول ارزش مکانی درک کند

3-    بتواند اعداد را در هر موقعیتی بخواند و با رقم و حروف بنویسد.

4-    مهارت استفاده از اعداد  را در محیط پیرامون خود کسب کند .

فرزندم با توجه به عدد 28341092 به سوالات داده شده پاسخ دهید.

-         عدد داده شده را در جدول ارزش مکانی نشان دهید.

-         عدد داده شده چند رقمی است..................................

-         رقم دهگان هزار آن چند است.....................................

-         ارزش بزرگ ترین رقم این عدد چیست........................

-         رقم 8 در این عدد را چند می فروشید................................

 

رقم های طبقه ی هزار عدد داده شده را حذف کنید و به جای آنها صفر بگذارید . سپس آن را به رقم و حروف بنویسید.

                                                                                                                 معیارها

 

سطوح یادگیری

خ  خ

          خ

ق  ق

 ن    ت

1-    جایگاه رقم را در عدد و ارزش مکانی آنها تشخیص داده است.

 

 

 

 

2-رابطه بین ارزش رقم ها در جدول ارزش مکانی درک کرده است

 

 

 

 

3-عدد به درستی می خواند و با رقم و حروف می نویسد.

 

 

 

 

مهارت استفاده از اعداد  را در محیط پیرامون خود را داراست

 

 

 

 

 

 

 تهیه و تنظیم : سرگروه آموزشی کلاس چهارم