نظر به این که در حال حاضر نظام آموزش و پرورش کشور با شیوه ی متمرکزاداره می شود و گستردگی جغرافیایی ، تنوع اقلیمی و فرهنگی کشور و همچنین رشد و توسعه ی نا متوازن مناطق آموزشی کشور در گذشته ایجاب می کند که برای رفع کاستی ها و نقایص مترتب بر شیوه ی اداره ی متمرکز ، راهکار های مناسب برای مشارکت عوامل موثر در فرآیند آموزشی جستجو گردد تا بستر مناسب برای رفع نسبی نقایص و رویکرد از نظام متمرکز به سیستم غیر متمرکز محیا گردد. بدون تردید استفاده ی بهینه از امکانات بالقوه و بالفعل آموزشی ، انطباق برنامه ها و شیوه های آموزشی با روند تغییر و تحولات به همکاری و همفکری همه جانبه ی صاحبان اندیشه و اعضای محترم گروه های آموزشی نیازدارد .

بدین ترتیب گرو ه های آموزشی با توجه به شرح وظایف و حیطه ی فعالیت های خود می توانند به اعضای علمی ، آموزشی و تخصصی تبدیل شوند  و زمینه ساز تشریک مساعی معلمان و کارشناسان و صاحب نظران باشند تا ضمن انتقال نظرات معلم به معلم ،متعلم و رفع اشکال ها و ابهامات آموزشی موجب افزایش کیفیت آموزشی گردند .

                             کارشناس تکنولوژی و گرو ه های آموزشی شهرستان فارسان

                                                                          شهاب مالکی